luni, 24 octombrie 2011

Marturie personala a salvarii


Am fost crescuta intr-o familie ortodoxa, dar nu prea mergeam la biserica decat la Pasti si Craciun. Pe la 17 ani m-am imprietenit cu cineva care m-a chemat sa mergem la o biserca baptista. Am mers tot mai des si eram atenta la ce ne explica. Dupa un timp am citit carti pe care le comandam sau revistele bisericii care se dadeau gratis, caci restul nu mi le puteam permite sau nu cumparam. Noi numai in certuri in familie am dus-o si doar probleme si boli si o viata chinuita chiar daca traiam bine dpdv financiar sau material. Cand se certau parintii eu citeam Noul Testament, ma uitam sa va un ghid in viata ca sa fiu fericita si cu toata familia. Dar aveam pacat si nu puteam sa sap dupa el sa-l scot ca dintr-o fantana murdara si sa tasneasca apa de izvor fiindca inima omului e pamant sec. Eu eram insetata dupa dreptate. Oamenii m-au nedreptatit si vroiam ori sa ma razbun ori sa fie facuta justitie.
Nu puteam sa gasesc linistea si simteam ca sunt posedata. Comiteam pacate tot mai multe si nu puteam sa am liniste stiind ca voi ajunge in iad dupa ce voi muri. Eram si bolnava incat mi se parea ca voi muri si asa credeam - ca o sa mor in curand. Ma rugam sa ma ierte iar apoi iar faceam acelasi pacat. Ce prostie sa ma rog sa ma ierte si sa-i promit ca nu mai fac, iar apoi sa comit acelasi pacat stiind ca El cunoaste totul. Ma rugam la Dumnezeu pentru intelepciune. Asteptam sa-mi raspunda si ma rugam sa-mi salveze familia. Dupa ce am zis rugaciunea prin care-l invit pe Isus sa-mi fie mantuitor, nu s-a observat nici o schimbare. Aveam impresia ca cineva vorbeste in capul meu zicand versete din Biblie. Nu era o voce de-a mea. M-am rugam pana la urma ca nu pot sa ma rog pentru ca Isus sa-si verse sangele, ca eu nu merit si ca eu trebuia sa mor pe cruce sa scap de pacate.L-am rugat asa, zicand ca nu ma rog pentru sangele Lui ca mi se pare nedrept si sa-mi ia toate pacatele ca eu mereu voi comite pacate, tot aceleasi si tot aceleasi zi de zi oricat as incerca sa nu pacatuiesc.
Oare ce vroia Isus sa zica prin 'Du-te si nu mai pacatui'? Nu ceea ce li se pare multora. El m-a ajutat sa gasesc un site care dadea biblia gratuita. Se numea bjnewlife.org si da carti gratuite cu Biblia cuprinsa si predici explicate verset cu verset. Am comandat si imediat am si vazut o mare diferenta. Cand a scris pe o pagina 'din fiecare coltisor si cuvant din aceasta carte tasneste apa vietii care va potoli setea fiecaruia...' (am parafrazat) eu am stiut pe loc ca insusi Dumnezeu a facut cartea si l-a pus pe autor sa scrie asa ceva. In nici o carte crestina nu scrie asa, in cele ce le citeam dinainte si apoi am avut pace in sfarsit, cam pe la mijlocul cartii sau spre final, caci eram cu sufletul impacat. El mi-a aratat ce este neprihanirea Sa si dreptatea Sa, care a facut curat in tot universul printr-un act drept. (Matei 3:15) Chiar Ioan nu vroia sa-l lase sa fie botezat, dar Isus i-a poruncit: "Lasa acum, caci asa ni se cade noua sa implinim toata drepatea."
Hei nu asteptati pana dupa moarte pentru a avea sufletul impacat, caci in iad va fi prea tarziu. De acolo nimeni nu mai scapa. Salvat sau mantuit inseamna ca ne scapa de la inec si de moarte, ca sa nu fim distrusi in iad dupa ce vom muri. Cine crede e binecuvantat si fericit. Isus a luat pacatele prin Ioan Botezatorul care reprezinta toti oamenii si Ioan a marturisit despre El, "Iata Mielul lui Dumnezeu care ridica pacatul lumii!". Ridica are sensul de 'preia', caci El a venit pentru asta, pentru a spala pacatele, ca sa fim fara pata. Cand a murit pe Cruce, El a ispasit pedeapsa in locul nostru, caci avea vina asupra Sa, nu i-a dat-o cineva exact pe Cruce, caci El a primit vina inainte cand a fost botezat de Ioan, care este ca un mare preot, ca cei din Vechiul Testament.
Punerea mainilor este importanta, caci e mentionata foarte des. In Vechiul Testament, Domnul Dumnezeu accepta sacrificiul doar daca punea pacatosul mana pe capul dobitocului adus ca jertfa si marturisea ce a facut gresit, in Levitic 1:4 si Levitic 16:21-22, dar si in alte locuri scrie. Cine crede bine face, sau mai bine zis cine are urechi de auzit sa auda! Dumnezeu asa doreste ca oamenii sa puna mana pe miel inainte si apoi sa-l taie ca sa verse sangele, nu sa verse sange nevinovat.
Dupa ce am citit mi-am dat seama ca Dumnezeu chiar are grija de noi si ne iubeste in mod real, iar vocea ce mi se parea ca o aud a disparut, deci ce e murdar a fugit, doar Duhul Sfant a venit ca un porumbel, stralucind asupra mea, stand linistit si acordandu-mi pacea mult visata. Este extraordinar! Ce e si mai extraordinar este ca m-am nascut din nou din apa si Duh si voi intra in Rai dupa ce voi muri. Stati ca 'rai' in alta limba, in nepali, inseamna luminos, adica un loc unde intunericul si pacatul nu exista. Acolo vom fi cu Dumnezeu dar numai cei sfinti. El ne-a facut sfinti prin credinta in cei trei martori din 1 Ioan 5:5-8.
Cine este cel ce a biruit lumea, daca nu cel ce crede ca Isus este Fiul lui Dumnezeu?
6. El, Isus Hristos, este Cel ce a venit cu apa si cu sange; nu numai cu apa, ci cu apa si cu sange; si Duhul este Cel ce marturiseste despre lucrul acesta, fiindca Duhul este adevarul.
7. (Caci trei sunt care marturisesc in cer: Tatal, Cuvantul si Duhul Sfant, si acestia trei una sunt.)
8. Si trei sunt care marturisesc (pe pamant): Duhul, apa si sangele, si acestia trei sunt una in marturisirea lor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu